diumenge, 28 de febrer del 2010

S’acosta una onada d’emprenedors



Segons l'Observatori Català de la Joventut, els homes són els més perjudicats per la crisi a Catalunya, però especialment els homes joves, d’entre 16 i 19 anys, tenen una taxa d’atur del 31,7%, gairebé vuit punts superior a la de les noies de la mateixa edat (24%). Al conjunt de l’Estat, però, l’atur és més gran entre les dones que entre els homes.
Les noies resisteixen millor la crisi econòmica que els nois perquè tenen més formació acadèmica, aquesta notable diferència de gairebé vuit punts en la taxa d’atur entre homes i dones menors de 29 anys a Catalunya es produeix perquè molts nois van abandonar els estudis en els darrers anys, atrets per la bonança econòmica del sector de la construcció, mentre les noies continuaven estudiant.
Als últims anys, la majoria de gent jove que acabava els estudis d’Empresarials, Dret, Publicitat, Periodisme, Administració i Direcció d’Empreses, Econòmiques,... trobava feina al sector bancari o a l’administració pública. Ara, l’administració ha reduït la convocatòria de noves places un 90 %. Actualment, només una de cada deu persones que fins ara entraven a treballar al sector públic obtindrà plaça. D’altra banda el sector bancari tampoc crearà tants llocs de treball, més aviat en reduirà, absorbirà molt pocs nous treballadors.
Les noves generacions per incorporar-se al mercat laboral han de pensar a emprendre, doncs les portes per entrar de les administracions i als bancs estant tancades. Cal que les administracions introdueixin la mentalitat de l’economia productiva favorable a l’empresa. S’ha d’anar a favor dels emprenedors, empresaris que volen tirar endavant.
Crec que ens arriba una onada de nous emprenedors!

dissabte, 6 de febrer del 2010

Pensa, és de franc!


Gràcies a l’esforç de la Cambra de Comerç de Girona, hem tingut el privilegi de comptar amb en Joaquim Lorente, un dels publicistes més prestigiosos del món. Als 27 anys va fundar MMLB, un grup de comunicació que va transformar la creativitat publicitària a l’estat espanyol. Va crear i desenvolupar marques com: Osborne, Central Lechera Asturiana, Allianz, Dodot, Evax, BBVA, Iberdrola, Camper o Fagor,... També va assessorar personalment als presidents Felipe González i Jordi Pujol. La seva tasca professional ha estat reconeguda amb més de cent premis internacionals, Cannes, Fiap, Sant Sebastià,..
Divendres va realitzar una ponència titulada “ Noves estratègies en publicitat “. Val a dir que la publicitat és un tècnica de comunicació que interessa i preocupa molt als empresaris. És també un territori que no resulta còmode a alguns empresaris, que a vegades prenen decisions publicitàries sense tenir tota la informació a les seves mans ni sense poder valorar els resultats efectius de les seves inversions. En èpoques de crisi, hem pogut comprovar com moltes empreses han restringit dràsticament les seves partides pressupostàries dedicades a la publicitat, cosa que els experts consideren un error.
Joaquim Lorente va explicar que per realitzar una bona publicitat cal que l’empresari defineixi sintèticament els valors de la seva empresa, del seu producte o del servei que vol donar a conèixer. La publicitat ha de crear valor a la marca, convèncer i fer punteria per arribar al públic objectiu. També va afirmar que davant la incertesa de l’evolució del mercat cal posar-hi passió i creativitat.
Us vull recomanar el seu llibre “ Piensa es gratis” una guia per desenvolupar la creativitat i el talent.