dimecres, 28 d’abril del 2010

図書

El millor efecte de qualsevol llibre és que inciti el lector a l’acció
Thomas Carlylle

Després de Sant Jordi us recomano els últims llibres que he llegit. Per si us pica la curiositat us els llisto aquí sota:



Autor

Títol

Editorial

Pilar Rahola

La màscara del rei Artur

La Magrana

Francesc Madrid

Sang a les Drassanes

Acontravent

Mercè Dedeu

La Tribu

Esade Alumni

Albert Espinosa

El món groc

Debolsillo

Haruki Murakami

Tòquio Blues

La butxaca

Haruki Murakami

El salze cec

La butxaca

Haruki Murakami

Kafka a la Platja

La butxaca

Haruki Murakami

El meu amor Sputnik

La butxaca

Haruki Murakami

After Dark

La butxaca

Haruki Murakami

De què parlo quan parlo de córrer

La butxaca

Jaume Collell

Pep Guardiola

La butxaca

Xavier Bosch

Se Sabrà tot

Proa


dissabte, 24 d’abril del 2010

dijous, 22 d’abril del 2010

Masoliver Grup, invulnerable a la crisi


La comarca de la Garrotxa és una terra fèrtil de nous projectes, de noves iniciatives i de profitosos contactes empresarials. Als últims trenta anys, la nostra economia experimenta molts contrastos: en la seva major part està dominada per un llarg i intens creixement de l’economia, però que acaba amb una crisi profunda, de dimensions incertes. No cal insistir-hi més, doncs tots coneixem i patim el complicat moment econòmic que ens toca viure, tanmateix d’aquesta comarca, des de la iniciativa privada, sorgeixen i s’impulsen propostes concretes que fan rutllar l’activitat empresarial.
El secret del seu èxit ha estat la comunió familiar, la dedicació, l’afany de superació, la innovació tecnològica i la màxima exigència en la qualitat dels productes i els serveis, però sempre guardant fidelitat a les seves arrels empresarials. Amb els anys, les empreses han canviat els processos de producció, les relacions laborals, la maquinària i la tecnologia, però al darrere sempre hi ha hagut un equip de professionals atent a les novetats i que ha sabut superar les dificultats i les crisis.
N’és un bon exemple l’empresa de distribució d’aliments i begudes Comercial Masoliver. Ara ja fa 31 anys que inicià la seva activitat empresarial amb una sola marca, tot i que al 2010 en comercialitza més de 60.
Sandra Masoliver, la seva directora general, comenta que l’objectiu a curt termini és jugar fort pels productes biològics, sobretot pels productes de Soja i els aliments sense Gluten. Masoliver Grup, des dels inicis, ha estat molt ben situat en el mercat internacional, impulsant noves exportacions i a mig termini obrirà un centre de producció a Santo Domingo per facilitar l’entrada dels seus productes als Estats Units. Al 2009, l’empresa va facturar 32 milions d’euros i actualment té una plantilla de 72 treballadors. Avui dia dirigeix l’empresa la segona generació. Masoliver Grup continua creixent, innovant, exportant i ha esdevingut invulnerable a la crisi.

dissabte, 17 d’abril del 2010

Comunicar bé!

Dijous passat a la meva ciutat: Olot, vaig participar en una jornada impartida per l’economista especialitzat en l’àmbit de la comunicació Ferran Ramon Cortés. Al 2005 vaig gaudir molt llegint l’Illa del cinc fars i, posteriorment al 2006 amb la publicació del quadern Bitàcola. Com sabeu, n’és el seu autor en Ferran Ramón Cortés. Bé us adjunto un vídeo molt breu per reflexionar una mica de comunicació.
">