El programa Vic Activa Locals és un programa dissenyat per Angerri Consultors, per encàrrec de l’Ajuntament de Vic. És gratuït i pretén ajudar les empreses que s’interessin per invertir a Vic.Malgrat que la crisi econòmica ha fet disminuir el nombre d’altes, Vic és la ciutat catalana amb més establiments comercials per habitant empadronat. En les activitats de restauració i bars, Vic disposava de 256 establiments, amb un creixement del 5,4% en el període 2004-2009, superant la mitjana catalana de creixement (2,4 %) en el mateix període.
Bona arrencada del programa “Vic activa locals”, amb la voluntat d’impulsar l’activitat econòmica en els diferents carrers i places de la ciutat, l’Ajuntament de Vic va ser pioner l’any 2009, amb la iniciativa “Vic activa locals”, com a mesura anticíclica i pro activa. Iniciativa que ara ja es desenvolupa en altres ciutats catalanes. El programa, presentat el juliol de 2009, es va proposar en primer lloc censar els establiments tancats de les dues grans concentracions urbanes: la zona central (Vic Centre) i l’àrea de Remei-Estadi (Vic Sud). Es varen detectar 85 locals tancats a la zona central i 119 a l’àrea del Remei-Estadi. En col•laboració amb els agents immobiliaris (API) i administradors de finques de la ciutat, es va iniciar el programa, que en l’actualitat inclou 120 locals.
Jaume Puig i Jaume Angerri impulsors de Vic Activa Locals |
“Vic Activa Locals” ha merescut el suport de la Diputació de Barcelona i, va ser seleccionat com a programa innovador. El regidor de l'Ajuntament de Vic Jaume Puig, va ser convidat a explicar la metodologia del programa en les Jornades de Comerç Urbà celebrades a Barcelona, el 30 de novembre de 2009. La iniciativa s’està desenvolupant ja a ciutats com Castelldefels, El Vendrell i Ciutat Vella, a Barcelona.
Des del juliol de 2009 es va iniciar la presentació de la iniciativa a empreses i persones, més enllà de la comarca d’Osona. En un treball dirigit per Angerri Consultors SL s’ha fet el seguiment a 75 empreses líders en diferents sectors d’activitat, que no estan instal•lades a la ciutat, per interessar-les en el potencial de Vic, i en la disponibilitat de locals a la ciutat. A més de significatives empreses presents en altres ciutats i centres comercials, s’ha fet una acció particular a empreses amb seu a la comarca de la Garrotxa, aprofitant la millora de comunicació de la carretera C-37, i l’àrea de Girona. Els resultats s’han situat, en el primer any, per sobre de les previsions.
Amb aquest programa pioner: Vic s’ha situat com un objectiu de possible expansió per les empreses del món del comerç.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada