dissabte, 2 d’octubre del 2010

Una idea per lluitar

Aquest mati he esbrinat que al mercat hi ha un ventall d’ofertes de traspassos o de lloguers de petits negocis de serveis o del món del comerç amb funcionament a un preu de “parracs”. És notori que les èpoques de depressió econòmica són períodes de circumstàncies on s’albiren les noves tendències i els bons estrategs s’anticipen en introduir els canvis.
Tal vegada hi ha persones que necessiten confiança per atrevir-se a crear una empresa, vist que no és suficient tenir una brillant idea; molt al contrari, les principals raons de l’alta mortalitat de les empreses de nova creació és la falta de finançament prèvia i els errors de direcció que es cometen al començament i en els primers mesos d’activitat empresarial.
Molts dels fracassos empresarials, motivats per la idea de negoci, són per no haver estudiat bé el mercat, més que tractar-se d’un producte o servei esbojarrat.

La idea dels Amics de les Arts
Tot i així, generar una bona idea de negoci no és una tasca senzilla . Cal estudiar molt acuradament l’entorn i, sobretot, satisfer una necessitat per cobrir. Una recepta?
Marca . Hem d’aconseguir que la marca de la nostra empresa sigui reconeguda i transmeti emocions i valors positius que ens permeti posicionar-nos en la ment del consumidor d’una manera més efectiva.
Segmentar. El secret de l’èxit d’un negoci consisteix en buscar un nínxol de mercat sense o en poca competència . Trobar un forat és difícil però no impossible. Una forma d’aconseguir-ho és delimitar el teu públic objectiu i detectar els seus gustos, necessitats, motivacions, hàbits de compra,...Si la segmentació és eficaç, pots convertir-te en pioner.
Especialitzar-se. Fa temps que l’especialització s’ha convertit en una de les millors apostes per desenvolupar amb èxit una nova activitat empresarial. L’objectiu: satisfer a uns consumidors cada dia més exigents i exclusius.
Aproximar el millor servei. El nostre client ha de tenir el servei que oferim; més a prop i molt fàcil.
Amatents a les últimes modes . Les modes són un fenomen molt antic. La seva gran acceptació social se sustenta en el simbòlic com a factor, en moltes ocasions, diferenciador o identificador de determinats grups. El perfil de la societat vindrà de la satisfacció de necessitats . I les passions també ho són.
Estudiar integrar-se en una cadena. Formar part d’una cadena pot facilitar molt la gestió a un emprenedor novell i inexpert.
Acomplir un bon Pla de negoci. Preveure la davallada del consum i dissenyar un acurat Pla financer.
Xarxes socials. Estar present a totes les xarxes socials d’una manera activa i potenciant la comunicació amb els usuaris de les noves tecnologies fa augmentar el valor de la marca i els clients potencials exponencialment.
Una altra bona fórmula és adquirir un negoci en funcionament i conèixer les noves tendències que construeixen els nous estrategs. Adaptades a la seva dimensió i situació, sense voluntarisme ni improvisació i amb la tranquil•litat d’haver avaluat els riscos.
L’empresari ha de tenir la determinació que les millors empreses provoquen els canvis, combinant prudència amb intel•ligència, per sortir reforçats en el futur de manera que sempre hi ha una idea per lluitar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada